tisdag 30 mars 2010

Oho!

Åh, ni kan inte förstå vad som hände mej idag... Så här var det. Steg upp vid 8-tiden på morgon, hade bokat timme på gymmet 09:45 med Solveig och efteråt ta en lunch på stan. Gympasset överlvede vi båda, freshade upp oss, jag på gymmet och Solveig hemma hos sej. Vi bestämde att träffas halv 12. Det var tur att vi hade sagt en plats för jag hade glömt min telefon hemma. Vi bestälde bara en kaffe till en början, för vår gemensamma vän Hege ville också luncha med oss men hon var lite sen. Ingen stress, för båda två skulle på jobb först 14:45. Klockan var väl 12:10 då Solveigs telefon ringde. Först pratade hon bara lungt och stilla och förklarade åt hon i andra ändan att vi väntar på att beställa lunch. Sen blev hon bara oroligare och oroligare i rösten och använde ord som fick mej att bli orolig... Jag frågade förskräckt vad det är som sker? Jag började tydligen jobb 11:30 idag. De hade försökt ringa mej men då jag inte svarade (hade ju telefonen hemma) så hade de blivit så orolig att något hade hänt. De hade sänt ut ambulans till min lägenhet men kom inte då dörren var låst. De var just och just påväg att ringa polisen för att bryta upp låset i min lägenhet, då de tänkte att de ringer Solveig och hör om hin vet något... Så kan det gå då man är 40 min försenad till jobb, ugh! Tacksam för omtanken, men jag var lite förvånad över dramatiken. Så jag vill bara meddela er där hemma att jag lever och mår bra, ifall polisen skulle kontakta er.

3 kommentarer:

Sofie sa...

hahhaaa!!! nog e det på tiden att du sku få polisen på dig! mäktigt vilka jobbkompisar! tacka dem och säg att syrran nu e helt lugn med att du kommer att överleva norgetiden! :)
ses snart!
s

Susann sa...

Nemen Chalottöööö! :) Jaa, jag säjr som systra din - vi böver int ju va oroli för de iallafall! :) KRAM!

Michaela Eriksson sa...

Vilken story! :) Men vad kul att titta in här då..jag visste inte att du hade en blogg..-det är så kul och se alla bilder och läsa dina inlägg! Finemang Tjorven! Hoppas du har det bra. kram M