torsdag 11 mars 2010

Ett inlägg per månad... Kom igen C!

Nu har jag hunnit bli 28 år gammal och känner mej precis som då jag var 27, ingen förändring alltså! Just nu håller jag på och stickar på en ny mössa, limegrön. Den har ganska mycket mönster så hittils har jag dragit upp hela sticksömmen tre gånger. Har slängt den långt borta för ikväll och ska ta nya friska tag imorgon. Har nu varit sjukskriven två dagar sedan jag skadade mitt högra knä på fotboll. Gick på kryckor en dag, men Voltaren och Panadol är rena dundermedicinen, så nu kan jag gå på benet bara jag har det lindat. Det knäcker och knastrar men det gör inte ont. Får gå varsamt för jag har inte riktigt kontroll och plötsligt så gör underbenet som det vill... Aj!

Så här blev mössan till Solveig


"Grattis på födelsedagen blommor", till mej själv.

Var ut i skidspåret i fredags med Anne-Marte som jag jobbar med. Köpte nya skidor här på Coop 3 veckor sedan. 999NOK för packen, men då måste stavarna köpas skilt. Vi tog en 15km tur runt en sjö i Sjöholt/Örskog. Kämpade mycket med vallningen eftersom vädret inte kunde bestämma sig för att vara på plus eller minus. Vädret var dock STRÅLANDE och ännu klockan 17 då vi hade vår varmchoklad paus vid A-M´s familjs lilla hytte värmde solen så vi kunde sitta utan jackor mot husväggen. Mötte en del folk i spåret och 80% av dessa var gubbar i 70 års åldern... Var var ungdomen?


Det hade kommit mycke snö under natten så de första 10km
skidade vi i "människospår"


En nöjd Björ(k)g(r)en


Plus eller minus besvären


Paus


En traditionell norsk måltid: Rågbröd med getost och avokado,
tilsammans med varmchoklad... A-M skrattade hjärtligt.


Ett måste då man är ut på tur!


Efter pausen fick vi fina spår


Norge!

Skriver mer imorgon, god natt! c

1 kommentar:

Sofie sa...

oj, oj, vilka vyer! o vilken skiddrottning!! Björ(k)g(r)en, hehhe!
saknar dig! och hoppas du inte blir helt galen av att vara sjukledig. jag har utvecklat lite samma tendenser som vår far har, kan inte bara sitta utan tycker jag behöver göra nåt hela tiden, e det då att handarbeta eller måka snö då vi e ute:)
höres snart igen!
s