fredag 12 mars 2010

Städa städa varje fredag..


...jadå, det ska jag göra! Igår såg det helt bra ut men nu plötsligt så ligger sakerna hur som hellst igen, otroligt! Fort gjort dock att reda upp, men jag ska bara... Det är väl ingen hemlighet att alla har det stökigt ibland! Disken diskade jag dock bort igår. Diska är det VÄRST jag vet (åtminstone egen disk). Från morgon var jag och röntgad knät, men de såg nog inget galet på benbygnaden i varje fall, det var bra. Var in till akuten en sväng efteråt och drack en kaffe och åt två bitar morotskaka, trevligt folk jag jobbar med! Ikväll blir det middag med flickorna och imorgon skall jag på födelsedagsfest här i huset där jag bor.


Finns en liten butik i Ålesund centrum som har jätte fina porslins- och plastsaker. Var dit med Ulrika en dag och fann denna fina serie. Jag köpte ingenting men självklart hade hon köpt en kopp till mej i födelsedagspresent. Hennes son på 5 år var så nöjd och glad då han valt så rätt, tänk att han visste vad jag tyckte om utan att någon sagt det till honom. Ulrika bjöd på lunch igår, Flygande Jakob. Jakob heter för övrigt den 5 åriga sonen också. Han tycker ite om namnet på maten utn önskar att det skulle heta Flygande David i stället, som storebror heter. Det var med kyckling, grädde, chilisås, bananbitar och salta jordnötter. Serverades med ris. Supergott! På eftermiddagen hade jag Soveig på kaffe. Tacksam för att de sysselsätter invaliden.

                                     

Utsikten från min balkon för en liten stund sedan, grått och slaskigt. Vi har några grader plus. Så dimmigt att man inte ens kan skymta alla fjäll i bakgrunden. Nu är det dags för mat!

Glad helg!

Inga kommentarer: