söndag 2 januari 2011

Välkommen 2011, det här ska bli ett bra år!

Oj oj oj... Har nog lite glömt bort den här bloggen. Vet inte hur många gånger jag har sagt att jag ska ta mej i kragen och komma ihåg att skriva, men jag säger det ännu en gång till. Kom igår in på "Mama's Got The Magic" bloggen av Linn Ljung. Läste en lång stund, vilken intressant blogg! Så nu har jag fått inspiration att skriva lite, ett inlägg i alla fall.

Kom tillbaka till Ålesund på onsdag kvällen efter en fenomenal julhelg hemma med familjen. Har ju varit hemma ganska ofta under tiden i Ålesund, men det känns som jag verkligen behöver det. Det är som om jag blir tom på något vis, då reser jag hem och blir full av liv igen. Låter lite tönttigt och klisché aktigt, men det är sant. Det är väl så att bo långt hemifrån. Skönt att veta var man hör hemma. Vintern var ju jättekall där, nästan upp till 30 minus grader. Kom tillbaks till ett plus 3 grader och regnigt Å, så det kändes lite konstigt. Nu har jag sovit en eftermiddag efter att jag gick av andra nattevakten (av fem) på morgonen. Det har snöat och är jättefint! Han vara upp en timme och nu är det mörkt där ute så man ser ingenting. Borde gå ut på promenad men det e så svårt att "få upp reven". Så jag tänker lata mej i stället. Ska koka kaffe och sticka på ett par randiga sockor. Tror Solveig ska få dem till födelsedags present, hon fyller år i slutet av januari. Vi hade så lungt på jobb i natt, så jag kom långt på första sockan. Ska spela gitarr och sjunga också. Det gör jag varje dag här. Egentligen vill jag spela piano i stället för gitarr, men jag har inget piano här ju, så gitarren får duga.

Fick annar världens bästa fiiilisfilm av kära syster i julklapp. Fiiilis för att vi tittade på den så mycket då vi var små. Det var Caro som bandat in den på video och vi tittade på den som små tokar. NU HAR JAG EN EGEN!!! På DVD förstås! Jag vågar inte säga hur många gånger jag har sett på den sedan den 24:e. Ok, jag säger då... Fem gånger. Så bra är den faktiskt, hihi! Alla julklappar jag fick var ju självklart fina, men just den här var lite extra speciell.

Väntar redan på nästa helg. Då ska jag fara ut på stan på lördagkväll med några kompisar. Har bestämt att försöka göra så mycket roligt jag kan under 2011. Ska inte klaga, det blir ju så bra som man gör det! Imorgon ska jag för första gången prova på Zumba, det ska bli intressant.

Kom igen Charlotte, i väg till disken nu.

Inga kommentarer: