onsdag 5 januari 2011

GÄSP

Äntligen är mina 5 nätter på jobb över, yes! De sista två nätterna var jag koordinator. Det betyder att man är ansvarig sjuksköterska och håller ordning på avdelningen. Tar emot samtal från nödcentralen om nya pasienter som är på väg in med ambulansen. Delar ut pasienter till de andra sjukskötarna. Ringer avdelningarna och meddelar vilka pasienter de ska få. Sammarbetar tillsammans med läkarna så att de dåliga pasienter får läkarundersökelse med en gång. Sen (som alla andra) är man lite allt till allo där hjälp behövs. Det var alltså mina två första skift som koordinator och jag var lite nervös, förstås. Första natten hade vi lugnt medan den andra var ganska händelserik. Sist och slutligen gick allt nog bra, det var ändå inte så farligt som jag befarat.

Hade klockan och ringa på 14:30 idag. Började dagen med mörkchoklad och lite senare kokade jag pasta. klockan 18 sprang jag iväg till sjukhusets jumppasal där akuten och ambulansen spelade lite innebandy. Vi var åtta pers. Jag var en riktig sopa, en sliten människa. "-Jag kan gå i mål", det var min replik hela kvällen. Ändå är jag trött nu och mår illa. Kokar rinsgrynsgröt fast jag inte är så hungrig, men äta bör man. Hoppas på att jag somnar sen i ganska normal tid men blir nog svårt, har ju nattmodusen på. Ledig två dagar, jeee jeee!

GOD NATT FOLKENS!

1 kommentar:

Systrarna CochE sa...

Hej!
Så kul att du e igång igen med bloggandet, så vi får følja med vad som händer i den västliga delen av landet!
Vi måst byri planer na träffar nu snart!!
Kram på dej!