torsdag 3 december 2009

Förälskad!

Förälskad i Oslo! Var där fredag - måndag och hade självklart urkul med gamla godingar. Irre hade en tjusig lägenhet bara några busstop från centrum, där Mia och jag sov och åt gratis (nästan). Träffade också Ronja som jag spelade basket med i Vasa. Hon har studerat i Oslo hela höstterminen. Tog en långpromenad med Jenny Käldman (Violas syster, Storbacka alltså). Träffade också några av Irres och Mias gemensamma kompisar.


Irre, Mia och jag

Vi har gått runt i stan. Varit på julmarknad. Ätiti gott (två gånger på Burger King...). Shoppat lite, kom hem med ett par jeans, ett halsband och lite julklappar. Dansat vilt på lördagkväll. Varit på bio. Roat oss helt enkelt! Jag som tycker om vintage butiker fann många pärlor och hoppas på att få återvända snart. Det är ju faktiskt int alls dyrt att flyga så det är ju egentligen bara att ta sitt pick&pack och dra iväg. Oslo var rent av fenomelnalt! Efter en liten skräck landning med Norwegian så är jag nu tillbaks i Ålesund. Tråkigt var det ju förståss att komma hit tillbaks, kändes lite tomt... Men min kompis Solveig ringde genast och sökte lunch date. Igår hade jag mina innebandy grabbar på mat, Stig (som jag också jobbar med) och Kristoffer (som jag lärt känna via Stig). Vi bröt arm och lyssnade på rock! Nu har jag just varit på innebandy och om 2½ timmar börjar nattvakt 3/3.

Väntar på söndag för då flyget lyfter igen, då till Narvik och till familjen Lybäck-Forsbacka. Emma-Lena kommer också dit på samma gång, så det blir ju väldigt trevligt!


Jag, Caro och Emma-Lena

GLAD DECEMBER!

5 kommentarer:

empps sa...

haha jag gillar bilden!! :D see ya in narvik! :)

Susann sa...

Är e möjligen jag som har fota??! Känder liti igen hede!
Va bra om du hadd e bra i Oslo, å nu ska du ha e gårrbra i Narvik å, å häls medde!
Kram!

Charlotte Isabell sa...

Jåå Karlstöm, he e no ty elder Brita som ha fota :) He var fyri vi for ti Ises & ställ ti bröllopi. Vi ska si om dehär lyckas nu, ja ha alder lagt in en kommentar sjölv... Ja e ju så grömt dukti på dehär me datoren! ;)

Kram på er!

Charlotte Isabell sa...

O Emps, syns snart! :)

Caro sa...

Kul bild verkligen, hedee hadd jag glömt!