lördag 12 december 2009

NARVIK

Söndag till torsdag var jag och hälsade på familjen Lybäck-Forsbacka till Narvik. Eftersom avstånden är så långa i Norge så tog jag flyg Ålesund-Oslo-Narvik och samma väg hem. Det är 1200 km från Ålesund till Narvik. Caro är min granne från Påras och hon och hennes Macu ha bott 3 år i Narvik. Det var första gången jag var och hälsade på. Extra roligt var det ju också eftersom jaf fick träffa lilla Tuva (2 månader) för första gången, en söt och charmerande fröken!



Vi tog promenader varje dag. Nu är det mörkertid i Narvik så solen hann vi nästan inte se av alls. Bilden är tagen ungefär klockan 14 på eftermiddagen. Här går vi ner mot stan, huset de bor i är byggt på ett fjäll.



Baddags och hela familjen hjälps åt!



Sådan mor sådan dotter, lika söta båda två!



Vi bakade pepparkakor och delar till pepparkakshuset, ett Post hus var årets projekt. Vi hann aldrig sätta ihop huset så länge jag var där, men jag hoppas på att få se bild av resultatet sedan då Caro och Emppo fixat det klart.


Lillasyster Emma-Lena var "flink" i köket!



Vi hade långa och sköna sovmorgnar och på dagarna roade vi oss med olika trevliga aktiviteter...


Macu studerar tyska och kämpade flitigt med ett arbete som han lämnade in på onsdag och hans lärare var nöjd, även om han glömt att ta med Tip Ex.


Det är vanligt att man bygger stora hus och hyr ut källarvåningen. Caro, Macu och Tuva bor i första våningen av detta tre våningshus.

TACK för trevliga dagar!

1 kommentar:

empps sa...

voj voj hedi gökbilden e ju nog väldigt najs! :D vi e så fina i våra pyjamasar!