onsdag 16 december 2009

Nu har jag bestämt mig!

Nu när det närmar sig jul så börjar man ju automatiskt tänka på fotboll, det är ju just nu som man sätter igång med träningar inför kommande säsong. Har funderat hit & dit vad jag ska göra med fotbollen, men nu har jag bestämt mig att åtminstone köra ett år till. Har kontaktat Fortuna, en damfotbolls klubb. De har lag i både div1 och div2, det är nog div2 jag siktar in mig på. Men de verkar vara väldigt engagerade, eftersom den jag kontaktat skrev att jenterna står i kö för att komma med. Blir lite osäker om jag är rätt person, med min ålder och så. Det lät som om de också var lite osäkra om de vill ha mig med, men jag hoppas på att få provträna en eller två gånger, sen får de bedömma om jag är en keeper eller en loser. Finns också ett annat lag som tränar riktit här i närheter, Herd. Jag tror de har ett "old ladies" lag, men jag blir lite osäker om jag är rätt pererson, med min ålder och så...

Försöker komma igång med träningen på egen hand i alla fall och denna vecka har det gått bra. Drar styrketräning hemma varje dag och känner hur ryggen blir rakare och kroppen starkare. Utrustningen är ju inte den bästa, men här är tyndlyften jag använder om jag behöver lite extra tyngd...


Bild från mitt senaste hem i Vasa

...en blomvas! Det funkar fint, den är bara att fylla med vatten om ja vill ha mera motstånd. Får ju dock vara lite försiktig hur jag vrider och vänder på den. Om en timme ska jag på jobb. Endast fem skiften kvar (kväll-morgon-natt-natt-natt) och sen flyger jag hem till snö och kyla, här har vi fortsättningsvis höst. Väntar på att få träffa familj och vänner. Väntar på julafton!

Over & out! c

Inga kommentarer: