onsdag 11 november 2009

Jag skulle inte ändra någonting!

En sjuksköterska från kirurgiska intensiven ringde just, så nu fick jag ett extra skift där inkommande lördag klockan 07:10-15. Tycker om arbetsförhållandena jag har just nu. Har en 75% anställning på akuten, medan jag på sidan om jobbar extra på kirurgisk intensiv och post operativa avdelningen, eller uppvakningen som vi säger hemma. Det blir lite extra pengar i fickan, vilket är ganska mycket extra om jag jämför med det vi får i Finland. Förra veckan jobbade jag även två extra pass på akuten, för där krisar det ju också till sig ibland. Har fått förfrågan om jag vill börja jobba 100% på akuten men jag ska inte ändra på någonting nu när jag trivs så bra som det är, så jag fortsätter så här!

Nu ska jag hämta posten och sedan gå in till Moa köpcenter (som ligger 1km härifrån). Kanske köpa lite julklappar? Den är snart här!

1 kommentar:

Sofie sa...

halloj!
roligt att höra om jobbet!
här e vi flunssiga, E har i öronen = antibiotika, M e snorig, P och jag har nå megaflunssa båda två. nu till butiken, skriver mer i mail sen!
kram.
S