måndag 23 november 2009

Det är inte storleken som gör det


Visst ser den lite löjlig ut men den fungerar som vilken Electrolux som helst. Min Kervel har höger platta så snabb, så när man blinkar är äggen nästan hårdkokta. Vänster platta är lite mindre effektiv, men inte heller den någon besvikelse. Ugnen är fenomenal! Ingenting har bränts och jag tror hemligheter är att värmen kommer från sidorna. Amerikanska muffins är dagens melodi, jag bakar och jag äter. Pizza och lasagne har det också blivit.

Nu har jag jobbat hela helgen men idag är jag ledig. Ska försöka komma ur nattlinnet snart och fixa lite spis. Vill ha kaffe men mjölken är slut... Butiken ligger ca 80 meter härifrån, känns aldeles för långt borta! Tror det blir en dag på stan, lite julklappsshopping kanske. Har kommit igång en del, men vi är en stor familj så ännu finns det nog kvar att göra. Ska köpa lite julpynt till mej själv också, nya gardiner och en stjärna att hänga i fönstret vill jag ha. Höstväder fortfarande och inget tecken på snö, ser ut att bli regn idag.

Novemberhälsningar härifrån, hur är det med er?

1 kommentar:

Sofie sa...

hellouu! (så låter E då han härmar monna som kommer på besök:)
riktigt fin spis! o jo, det är ju nog den som använder mackapären som gör det!
roligt annars att läsa om namnet på bloggen, biodlaare visste jag om (jag kanske till o med var där om det var på samma gång du blev så generad då du måste uttala svaret "deodorant":D) men rachell var jag ovetandes om!
åh, julpyssel! visa upp sen! vi kunde ju ta en laga-julgodis-dag här sen du kommer, om det hinns?! noo ska e väl rullas na pepakaksbålldan!
kram,
s