onsdag 30 september 2009

Kjolen!



Alla som känner mej vet att jag missbrukar denna kjol varje vår och sommar, det är bara det att jag tycker så ofantligt mycket om den. Jag fann den på ett loppis i Stockholm sommaren 2007, då jag var på en resa med min syster S. Det är för övrigt en resa jag aldrig kommer att glömma, alla borde få ha en stora syster! 70kr tror jag att jag gav för den... Inte resan eller systern, utan kjolen förståss! Vi övernattade på Sveriges minsta hotell Tre Små Rum som ligger på Södermalm. Boka rum på www.tresmarum.se om du ska turista i Stockholm, rekommenderas varmt!

Men nu är det varken vår eller sommar, utan höst och nästan vinter. Första snön har fallit i Ålesund. Dock inte på vår nivå utan upp i fjällen. Igår på morgon hade vi +4grader och idag köpte jag en höst-/vinterjacka som jag tror jag kommer att trivas i. Ledig dag, nu ska jag tvätta och packa! Imorgon flyger jag Ålesund-Oslo-Helsingfors-Vasa och ska tillbringa nästan två veckor hemma hos familj och vänner, det ska bli mycket roligt!



Glad höst! c

2 kommentarer:

Sofie sa...

men, hallåå!!! det här e ju hur bra som helst! vad roligt att läsa, och vad fina ord jag får höra:)
nu ses vi snart! jippiiii!
kram och ha bra sista dag i Ålesund före vasa-resan (vad många stop du måste ha före du e framme!).
s

Mia sa...

Vännen min, du får jättegärna uppdatera lite oftare än bara en gång per årstid! Puss i änne ;)