torsdag 24 september 2009

Bara för det lilla extra...





Var in till Ålesund centrum för några dagar sedan för att unna mig något. Där finns ett stort köpcenter med över 70 butiker. Jag gillar att gå i inredsningsbutikerna, det finns så många fina saker att titta och känna på. Inredning är ju dock inte den billigaste varianten av nöje, så man får välja ut sina pärlor. Hitta en underbart färglad liten butik på 4:e våningen i ett litet hörn. Butiken är full av plast- och porslinssaker. Tänkte direkt på min kreativa och konstnärliga syster, hon skulle trivas här! Jag såg den här brickan, kände på den lite och pratade lite med butiksägaren. Hon tyckte självklart att brickan är väldigt användbar i hushållet... Jag vet inte riktigt vad hon menade, men hon övertygade mig i alla fall!

Ägg är för övrigt ganska dyrt här. Ett paket med 12st kycklingar får du ge över 30 kronor för... det är nästan 3,50 euro. Kaviaren är dock förmånlig! I bakgrunden kan man se mina favorit gardiner!

Med önskan om en god natt! c

1 kommentar:

Mia sa...

Oj vad dina mackor såg goooda ut! Noterade faktiskt att du hade dina glatt blommiga gardiner där i ditt nya hem, fint! Du har annars lite konstig tidsinställning på din klocka på bloggen, god natt kl 13.21? Istället säger jag god natt NU (kl 00.15).

Ps. Jag landar i Rygge 26.11 kl 10, har jag sagt något annat datum så har jag ljugit (dock omedvetet). Fick nämligen veta idag att jag hade sagt heeelt fel helg åt Malin, uuups. Ds.