onsdag 16 september 2009

Blommar, blommar inte, blommar, blommar inte...



Det här är min första orkidé. Jag fick som present av mamma och pappa innan dom reste tillbaks till Finland. Det är sex veckor sedan och den blommar fortfarande lika vackert! Jag har vattnat den tre gånger och begravt myten om att orkidéer är svåra att få att överleva, jag har i alla fall klarat det utan minsta ansträngning! Endera är det nybörjar tur, kanske är det skillnad på blomstren eller så beror det helt enkelt på vem man fått den av! Jag tror och hoppas på att min blommar länge än!

1 kommentar:

Maria H sa...

Den blomman blommar i takt med sin ägarinna - Tjorven! :D Orkideer ska vara i en genomskinlig glaskruka, jag såg inte riktit på bilden, kanske du hade den i en sån! Jag tror att din blomma blommar lääänge än ! p.s. håxa på att skaffa skötare till den när du kommer hemåt