söndag 13 september 2009

GLAD HÖST



Nu är det höst i Ålesund! Träden börjar bli gula och vindarna känns mycket kallare. Bilden kommer dock från Vasa och Kyrkoesplanaden från hösten 2008 då jag tog en promenad med min vän Maria en eftermiddag. Hösten har alltid varit min favorit årstid, alltså inte den gråa och slaskiga hösten utan den tidiga hösten då allting är så färggrannt. Jag hoppas jag får uppleva den här också, men eftersom det regnar och blåser mycket här så är jag rädd att löven kommer att falla till marken aldeles för tidigt.

För övrigt trivs jag väldigt bra i Ålesund och jag är så glad att jag tog mej i kragen och kom hit! Efter att mamma och pappa rest hem kände jag nog mig ensam, men sakta men säkert har jag fått bekantskapar som jag t.o.m. kan kalla vänskap. Det är fantastiskt hur allt löses sig till sist! Jobbar på akuttmottak på Ålesund sjukhus. Alla är snälla och hjälpsamma. Akuten sitter samman med nödcentralen, ambulansen och helikopter ambulansen, så det är alltid mycket folk i rörelse. Jag har även besök intensiven och fått inskolning där. Ska göra inhopp där då de behöver mera folk.

Nu har jag haft två lediga dagar men idag 14:45 är det dags för jobb igen. Nu tittar jag på gamla godingen "Melrose Place" och efter den föjler "Party of Five", söndags TV är något av det bästa som finns!

1 kommentar:

Mia sa...

Vilken härlig höstbild från Vasa!
Glad höst på dig oxå, min vän!
Ska fundera lite mer på en Norgeresa nu... vi planerar vidare!
Kram