tisdag 26 januari 2010

mössa & regn



Virkade en mössa igår kväll. Den blev väl inte alltför tokig. Solveig vill också ha en, så nu har vi köpt garn i två färger som hon gillar. Hon fyller dessutom 30 till helgen, så hon ska få den som present. Jag har inte fått boken "konsten att lära sig virka" än, men ville pröva och det var ju inte alltför svårt. Snabbt gick det också med tjockt garn. Här har det börjat regna igen. Vi ha lite snö kvar på marken, men den ligger nog inte länge till. Ledig och kom mej till gymmet på Corebar strax före 10. Det var riktigt tungt och jag blev tvungen att sätta mej ner två gånger då det började svartna för ögonen. Tankade min bil för andra gången idag sedan jag kom till Norge... Nejdå, jag kör inte så mycket här. Det är ändå bra att ha bil då man ibland vill färdas lite längre bort. Imorgon har jag mellomvakt på akuten (11:30-19). Nu ska jag hänga upp tvätt och slänga mej framför TVn. Liten hälsning härifrån!

3 kommentarer:

empps sa...

ååh va fin, ja vill också ha! kanske ja sko måst lär me virk å... :)

Sofie sa...

den blev ju jättefin!!! snygga färger! norge e väl yllegarnens förlovade land eller hur?! (lite avis!)
idag har vi storhandlat med hela familjen, strax efter 9 på morgon var vi vid varuhuset:) igårkväll satt jag o planera menyer så att jag kunde handla långsiktigt o ekonomiskt! roligt!
ha det gott!
s

Ann-Sofie sa...

Supernice mössa!!