onsdag 20 januari 2010

BASTU

Nu har jag jobbat två extra skift på intensiven, igår och idag. Jag blir nog så inspirerad av sjukvården ibland så när jag kom hem bestälde jag efter flera böcker från Capris (det samma som Adlibris). Det blev en "Intensivvård. Avancerad omvårdnad och behandling", en stor anatomi och fysiologi bok, en bok om hur man tolkar EKG och så "Konsten att lära sig virka"... 1180 kronor för det kalaset, men jag behöver uppslagsverk. Nu är jag hemma efter bastukväll med flickorna på Hotel Brosundet mitt i centrum. Det var ett fint hotell med fina utrymmen. Vi betalade 50 norska kronor per person och då fick vi bada hur länge vi ville. Glatt spatserade vi in i värmen och jag var så taggad att basta dem under laven. Till min förskräckelse fann jag varken hink eller skopa... Det var torrt och hett. Sen upptäckte jag en löskontakt i taket och jag tänkte snabbt ut en brandplan. Kanske det också var därför de tagit bort hinken med vattnet? Jag hade ingen simdräkt med heller för jag trodde flickorna hade privatbokat en bastu. Nejdå! Plötsligt kom två medelåldersmän in, inte så konstigt eftersom det var en allmän bastu. Vilken TUR att jag hade handuken runt mej. Nu är jag i alla fall lyckligt hemma, glad och nöjd trots allt! Imorgon är jag ledig och skall sova tills jag vaknar (av mej själv).

Pst. Jag var dessutom den första som blev tvungen att ta en kall dusch, så jag höll snällt käft om hur man badar bastu "på riktigt".



Lions i Nykarleby för ett antal år sedan.
De här killarna vet åtminstone hur man badar bastu på riktigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej C! Va rolit att du skriver blogg! Ja kommer att sätta den bland favoriterna :)
H. Mia R i Krombi

Ann-Sofie sa...

Jag fick dagens skratt:) Så kul med allmänna bastun..tack o lov att du hade en handduk :D