onsdag 9 februari 2011

Onsdag

Sovit fyra timmar efter nattevakten, det är alltför lite! Men vi hade det lugnt i natt så jag måst väl erkänna att jag sov kanske två timmar i natt... Ups! Det är många som anser att det där att sova på jobbet inte passar (sova på natten alltså). Jag tycker där emot det är konstigt att man ska tvinga sig att vara vaken då det inte finns något att göra, vad är det för vits? Det är ju inte precis normalt att vara vaken dessa tider heller.

Kaffet är klart! Sen ska jag köra iväg till Strikkepinne, min lokala handarbetsaffär. Ska köpa mera garn till en mössa jag virkar åt en kompis. Han har ganska stort huvud så två nystan var för lite. Sen ska jag köpa garn till en mössa åt mig själv också. Har lämnat stickorna för en stund och virkar.

Två nätter har jag kvar och sen har jag en ledig helg framför mig, aaah! Imorgon ska jag hjälpa Solveig att städa det sista i gamla lägenheten. Hon och Espen har flyttat in i sitt nya flotta hus. Riktigt snyggt alltså! Allt är splitternytt, ljust och fresht! Nu kaffe, lite facebook, chatt på MSN och Two and a Half Men på TV. 

Har kommit lite snö, så vädret är lite trevligare! 

5 kommentarer:

Sofie sa...

mmm, låter bra!
sidubara, du virkar! du måst visa upp det du gör sen! e ju så nyfiken.
jag e hemma i feber idag. har ju sällan feber, men e helt deckad. örk.
puss o hej!
s

MalinJohanna sa...

Hej! Såg de fina sockorna du stickat i Soffas blogg. Minns du vad det var för garn?

Charlotte Isabell sa...

Hej MalinJohanna!

Jag minns inte vad garnet heter, men jag ska nog tillbaks till butiken snart, så då ska jag meddela dej efter! Så trevligt att du tyckte de var fina :) ha det bra!

Min pysselverkstad sa...

Hej fröken C!
När ska det komma nåt nytt blogginlägg? =)
Vad har du haft för dig på sistone och hur har du det?

Sofie sa...

sidu! en blogg:)
saknar dig mycket!
trevligt att klänningen kom fram. önskar dig god fest den 17 maj!
prutt o kram.
s