onsdag 1 februari 2012

ett nytt liv föds medan ett annat bara blir äldre och äldre

Oj oj, nu har jag nästan glömt bort den här bloggen igen.

Som sagt (på facebook), så fick jag vara med på en födsel här i början av veckan. Det var nog spännand men allt gick bra. Ha varit två dagar på observationspraktik på neonatal avdelning, prematur- och spädbarnsintensiven. Åldersgränsen är 3 månader, så är du äldre än det ska barnet till vanliga barnavdelningen. Har sett både jättesmå och lite större barn, alt från 600 gram upp till 4 kg. Helt otroligt vilka små liv! Nu är det 6 veckor i skolan och sen tillbaks till samma avdelning 6 veckor.

Och den som blir äldre och äldre är ju jag. Bara två veckor tills jag blir 30, hipp hurra! *host* Planerar födelsedagsfest med bastu, champagne och dans. Blir inte så stort men lite ska det nog firas, vill samla mina vänner. Här finns inga ålderskriser heller, jag är nöjd och glad.

Imorgon ska det göras skolarbete och så måste jag ut på länk.

Sov Godt Folkens!

Inga kommentarer: